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LEDOVATION

SERVICE TUBE:-Plattform solution for gastronomy services

Programm / Ausschreibung AT:net, Phase 4, AT-net (4) 5. Ausschreibung 2018 Status abgeschlossen
Projektstart 30.04.2018 Projektende 29.04.2020
Zeitraum 2018 - 2020 Projektlaufzeit 25 Monate
Keywords Cloud Data, Internet of things, Plattform Solution for Gastronomy Applications.

Projektbeschreibung

Kurzfassung
Die Ledovation GmbH arbeitet an digitalen Lösungen für die verbesserte Kommunikation zwischen Gast und Servicepersonal in der Gastronomie. Als Erstprodukt wurde der SERVICE TUBE® entwickelt, eine IoT fähige, berührungsempfindliche LED-Leuchte, welche es dem Gast ermöglicht, von seinem Tisch aus durch Berühren des SERVICE TUBEs® einen Wunsch zu signalisieren („Touch for Service“). Das Servicepersonal wird durch den Farbwechsel des SERVICE TUBEs® sowie elektronisch über Smartwatch/Smartphone/Tablet Anwendung informiert. Dies gibt dem Servicepersonal einen verbesserten Überblick und erlaubt effizienter, auf die Wünsche der Gäste einzugehen.

Die Ledovation GmbH bietet Hardware (SERVICE TUBE®) mit zugehöriger Software (Table Management als SaaS Applikation) an.

Erlösquellen für die Ledovation GmbH sind Einnahmen aus dem Verkauf der SERVICE TUBEs® und Einnahmen aus einer Lizenz für die Nutzung der Table Management Software.

Die mittelfristige Vision von Ledovation ist es, den SERVICE TUBE® als digitale Hardware Plattformlösung zu etablieren, auf welcher neben der Table Management Applikation eine Reihe von weiteren digitalen Dienstleistungen („Gastro-Apps“) basieren.

Reifegrad des Prototypen:
Der SERVICE TUBE® wurde bei Pilotkunden getestet und ist serienfertig. Es wurden 500 Stück produziert und mit der Auslieferung an die ersten Kunden begonnen.
Die Table Management Applikation wurde in Q1 finalisiert und zusammen mit dem SERVICE TUBE® an die ersten zahlenden Kunden ausgeliefert.

Markteinführung:
Der SERVICE TUBE mit einer ersten funktionsfähigen Table-Management Software wurde zum ersten Mal im Herbst 2017 auf Messen vorgestellt und ist dabei auf große Nachfrage, insbesondere in der Hotel Gastronomie gestoßen. Aus diesen Messebesuchen resultieren Interessensbekundungen und Vorbestellungen für den SERVICE TUBE® und die Table Management Software im Wert von ca. 200 000€.

Abstract

Summary LEDOVATION

The company Ledovation® works on digital solutions for a better communication between guest and service staff in gastronomy, introducing the SERVICE TUBE®. The product combines a brand new concept of light advertisement with service-optimization. A simple touch on the Ledovation® service product changes the LED-colour indicating a service request of the guest (red = service!). The service staff gets informed of the Service requests by a table management App, illustrated on a Smartwatch or tablet! Simultaneously Ledovation® service products serve as stylish advertising tools with candlelight appearance directly in front of the guest.

The table management app is one of many software solutions based on the SERVICE TUBE® as a platform. In the near future the data from the SERVICE TUBEs® will be available on a cloud server for customers and app developers/end users.
Ledovation® gets its revenues from direct sales of the product as well as from monthly recurring revenues by the offered software and data solutions (software as a service).

Level of the prototype:
The Table Management application has the level of a preliminary software solution (sold to first customers). Additionally the data of the SERVICE TUBEs ® can be distributed to a cloud server, which has been previously established.

Market launch/traction
The SERVICE TUBE® is finalized and the first pieces were delivered to customers. From the current exhibitions of the product, Ledovation® has pre orders/interests in the amount of 200.000€.

With support of the current grant Ledovation® plans to:
Speed up the market launch for the SERVICE TUBE® using online marketing tools and install a web shop on the current homepage.
Increase the reach and distribution of the product and software solution by attending specific exhibitions and cooperate with hotel equipment companies.
Further improve the Internet of Things (IoT) function of the SERVICE TUBE® as platform solution for gastronomy applications, based on cloud technology.